onsdag 7. januar 2009

Skumring

Ideen var å ta bilde av frosten som var i tauet. Det ble ikke så mye fokus på frosten som jeg hadde tenkt. Jeg tok bilde med kompakt kamera. Det er skrålinjer i bildet. Det er også kontrast mellom det mekaniske og organiske. Fargene er duse og forsterket, siden jeg redigerte det. Jeg gikk nært objektet for å få det i fokus. Stilte inn på macro for å få fokus på det i forgrunnen, og lage bakgrunnen dus. Kantene er uskarpe for å skape enda mer fokus. Kategorien er vinter. Jeg kunne prøvd å fått sirkelen i interessepunktet. Jeg lærte at plasseringen i bildet har en stor betydning for utrykket.

2 kommentarer:

Jeaneth sin blogg sa...

Et veldig bra bildet! Det mekaniske og organiske kommer godt frem samt linjene du har fått med. Jeg liker veldig godt effekten og følelsen som er i bildet. Det at du gikk nærme obsjektet gjorde bilde veldig fint. Fargene var også veldig fine.

Bentes Foto sa...

Dette var et flott bilde. Likte spesielt stemningen bildet gir. Fargene harmonerer bra sammen og er med på å forsterke uttrykket.Den duse blåfargen på vannet fremhever fokuset i bildet, noe som gjør det veldig spennende. Flott bilde!